Rönnowska skolan är unik i Sverige

Helsingborgs yrkescollege

Rönnowska skolan ligger i absolut framkant när det gäller utbildning. Alla de yrkesprogram vi erbjuder dig är certifierade av branschen, vilket är unikt för en skola i Sverige med så många yrkesprogram.

Vi har i alla år haft ett nära samarbete med olika branschorganisationer och fackförbund. Det har resulterat i certifiering och kvalitetssäkring av samtliga program. Yrkesbranscherna har därmed säkerställt att utbildningarna uppfyller alla krav som branschen ställer. Certifieringen är ett kvitto på vårt långsiktiga arbete inom yrkesutbildning och ett bevis på att branschen tycker att vi levererar.

Med detta starka stöd från branschen fortsätter vi att erbjuda ungdomar utbildning för framtiden.

Dubbla utbildningar ger dig fler möjligheter

Utöver din särskilda yrkesutbildning får du möjlighet till vidare studier. Din yrkesexamen ger dig behörighet till yrkeshögskola, men också grundläggande behörighet till universitet och högskola. Genom att läsa på Rönnowska skolan kan du säkra din framtid med dubbla utbildningar. Du kan välja att börja jobba direkt eller plugga vidare – och kanske fördjupa dig inom samma dynamiska bransch

Den här delen av hemsidan visar innehåll från YouTube. Genom att fortsätta godkänner du GDPR och Sekretesspolicyn.

Bli vår kollega?

Rönnowska skolan genomsyras av ett spännande utvecklingsarbete där du som pedagog är högst delaktig. Som medarbetare bidrar du aktivt till att skapa nätverk och kontakter med näringslivet. Du ingår i vårt gemensamma arbete med att skapa den bästa skolan för varje barn och elev i Helsingborg.

Vill du veta mer?

Läs mer om att arbeta i Helsingborgs stads skolor och se lediga tjänster via knappen nedan.