Restaurang Parapeten

Välkommen!

I restaurangmatsalen Parapeten utbildas kockar och serveringspersonal som går restaurang- och livsmedelsprogrammet. De får under tre intensiva och härliga år lära sig grunderna inom restaurangbranschen, både teoretiskt och praktiskt. Eleverna gör sitt allra bästa för att förgylla måltiden. Vem vet – maten kanske tillagas och serveras av morgondagens stjärnor i världens kök och matsalar? Observera att restaurangmatsalen inte ska jämföras med en affärsdrivande verksamhet.

Övrig information

• Parkering finns utanför, men den blir ofta snabbt full.
  • Låsbara skåp finns för ytterkläder. Polletter finns att låna.
  • Det här är en restaurangskola och eleverna är under utbildning. Bokningstelefonen är därför stängd vid teoretiska genomgångar, praktiska prov eller studiedagar. Gäster ombeds då försöka senare.

Varmt välkommen!

Öppettider Vårteminen 2024

Öppet tisdagar – tvårätters husmansmeny

Öppet torsdagar och fredagar – trerätters Á la Carte.

Ankomst klockan 11:30, 11.45 eller 12:00.

Sittningstid cirka två timmar.

Bordsbokning

Boka bord online för max 8 personer via vår bokningssida. Ska du boka för fler? Ring oss!

Boka bord på telefon 042-10 71 71.

Bokningstelefonen är bemannad fredagar mellan klockan 10:00-11:15.

Platserna släpps för några veckor i taget.

Trerätters Á la Carte: 240 kr/person.

Tvårätters husman: 150 kr/person.

Betalning sker med kort eller kontant, inte Swish.